LAURI SEMEVSKY: AJUJAHT KINNITAS MINU KAHTLUSI

 
Lauri Semevsky on ettevõtlik võrumaalane, kelle omanäoline halukaariku idee on jõudnud äriideede võistlusel Ajujaht 30 parima sekka. Selles postituses paotab Lauri kardinat Ajujahi telgitagusesse.

„Asi on otsustatud! Edaspidi olen ise endale tööandja ja palgamaksja.“

Selline oli minu juhtmõte kolm ja pool aastat tagasi kui otsustasin SA Võru Spordikeskus tegevjuhi ametist loobuda.

See mõte ei olnud minu jaoks muidugi midagi uut või erakordset. Ma olen kogu aeg teadnud, et ma tahan ise olla oma saatuse sepp ja oma õnne valaja! Lihtsalt, tollel hetkel jõudsin mõistmisele, et nüüd olen valmis astuma kaks sammu oma mugavustsoonist välja, seisma silmitsi iseenda puuduste ja voorustega ning käärima helgema tuleviku nimel käised üles ja arenema hakkama! Või kas see nii sirgjooneliselt üleüldse käib ...

Klikk! Kiirkerimisnupuga tänasesse päeva. Käimas on ettevõtluskonkurss Ajujaht 2016. Sel korral kandideeris Ajujahti üle Eesti rohkem kui 300 ideed ja meeskonda. Nende hulgas ka minu algatus nimega Veneerium Halukaarik (www.veneerium.com).


Esmane selektsioon – kolmesajalt sajale – teostati žürii poolt. Sajale väljavalitud meeskonnale aga korraldati suurepäraste juhendajate käe all koolituspäev esitlustehnikate (ehk nn pitch'imise) omandamiseks, valmistamaks neid ette järgmise selektsiooni tarvis. Järgmises voorus valiti saja hulgast välja kolmkümmend paremat aga nende hulka pääsemiseks tuli juba ka endal üksjagu vaeva näha. Proovikiviks oli kolme minuti pikkune pitch žüriile, milles tuli kirjeldada oma ideed, anda ülevaade hetkeolukorrast ja tulevikuplaanidest.

Et mul enda jaoks oleks siht selgem, sõnastasin oma Ajujahi-eesmärgid tähtsuse järjekorras järgmiselt:
- Pääseda TOP30 hulka, et saada osa arenguprogrammist, mida viivad läbi oma ala absoluutsed tipud.
- Püsida konkurentsis piisavalt kaua, et õppida tundma kaasosalejaid ja ehk leida uusi sõprugi.
- Võita see võistlus ära ja pälvida peaauhind 30 000 eurot.
Tänaseks võin öelda, et kaks olulisemat eesmärki on kuhjaga täitunud! Kas kolmas ka, seda näitab aeg.

Nüüd aga arenguprogrammist. TOP30 osalejate jaoks pandi kokku äärmiselt sisukas koolituskava ning lektoriteks kutsuti oma ala parimad, kes muuhulgas lennutati vajadusel kohale nii Helsinkist kui Nizzast. Kolme nädalavahetuse jooksul läbiti järgmised teemagrupid:
- ärimudelid ja finantsid,
- toote- ja teenusearendus, turundus,
- esitlus ja müük.

Mida sellest siis Tallinnast ja „õigest ettevõtlusest“ nii kaugel õppida võis? Mina sain eelkõige kinnitust oma kahtlustele, et endale sobiva ettevõtlusvaldkonna ja -vormi otsinguil ei pea ilmtingimata suures linnas resideeruma. Tänapäeva tehniliste vahendite ja võimaluste juures loeb eelkõige iseenda soov oma asja hästi teha, maailmale julgelt silma vaadata ja püsivust üles näidata.

Ja et mitmes mõttes on Võrus või Valgas või Rõuges elamine hoopistükkis eeliseks! Üheks Ajujahi ülesandeks olnud 90-sekundi videoesitluste hulgas pidasid Halukaariku videot oma lemmikuks üllatavalt paljud kaasajujahilised. Seda eelkõige selle poolest, et seal joonistub välja meie piirkonna eripära, ehe elamisviis ja oma lugu!